Avoimen yliopiston Nettiopsu

Avoimen yliopiston Nettiopsu

Kirjaudu Avoimen yliopiston Nettiopsuun. Kirjaudu
Jos sinulla ei ole Turun yliopiston käyttäjätunnusta tai tunnuksen voimassaolo on päättynyt, luo tai aktivoi tunnus verkkopankkitunnuksilla. Luo tunnus
×

PMAY1A Markkinoinnin perusteet 3 op

PYMA0001, Markkinointi, Pori, Turun kauppakorkeakoulu

Ennakkotieto

Sisältö

Kurssilla käsitellään markkinoinnin päätöksenteon keskeisiä osa-alueita sekä peruskäsitteitä. Harjoitusten avulla tutustutaan sekä opitaan arvioimaan markkinoinnin toteutuksia case-organisaatioissa. Kurssilla opiskelija saa perustan markkinoinnin opintojen syventämiselle jatkossa.

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija tunnistaa markkinoinnin keskeiset osa-alueet ja ymmärtää kokonaisvaltaisen markkinoinnin merkityksen. Hän osaa nimetä markkinoinnin keskeisimmät kilpailukeinot ja ymmärtää markkinoinnin roolin yrityksen toimintona ja filosofiana. Opiskelija osaa kuvata markkinoinnin eri lähestymistapoja, sekä määritellä päätöksenteon perusteita ja ymmärtää markkinoinnin laaja-alaisuuden sekä opintojen että työuran näkökulmasta.

Opintosuoritukset

Osallistuminen opetukseen, verkko- ja pienryhmäharjoitukset, harjoitustyöt

Opetus

Itsenäinen työskentely 63 t, Harjoitukset 12 t, Työpajat 12 h. Työpajoissa on läsnäolovelvollisuus. Syyslukukausi 2017, periodi I (28.8.-13.10.2017) Aloitusluento on ma 28.8.2017 klo 10.00-12.00 LK105/TuKKK, Porin yliopistokeskuksessa (Pohjoisranta 11 A) ja muut luennot [lukujärjestyksestä](http://lukujarjestys.ucpori.fi/k/8102x?pvm=28.8.2017): PMAY1A Markkinoinnin perusteet ryhmä1 Kurssin aikataulut ilmoitetaan Kauppakorkeakoulun Porin yksikön -sivuilla julkaistavassa [lukujärjestyksessä]( http://lukujarjestys.ucpori.fi/?rajaus=TuKKK). Hae kurssin aikataulu lukujärjestyksestä TuKKK ja kurssin nimellä (Suodata hakusanalla...). Aikataulumuutokset ovat mahdollisia. Tämä kurssi on integroitu tutkintokoulutuksen kanssa. Opetus järjestetään päiväaikaan Porin yliopistokeskuksessa.

Arviointi

0-5

Kirjallisuus

1. Blythe, Jim (2009) Essentials of Marketing. (4th ed.) Prentice Hall, Harlow. 978-0-273-71736-2. 2. Muut materiaalit verkossa luennoitsijan ohjeiden mukaisesti.

Opettaja

Joachim Ramström

Toteuttaja

Turun yliopisto, Pori

Yhteyshenkilö

[Suunnittelija Mia Malinen, mia.malinen[at]utu.fi](http://www.utu.fi/fi/yksikot/avoin/yhteystiedot/Sivut/home.aspx) [Koulutussihteeri Mirja Ylikorpi, mirja.ylikorpi[at]utu.fi](http://www.utu.fi/fi/yksikot/avoin/yhteystiedot/Sivut/home.aspx)

Ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen on päättynyt.

Opintomaksu

45,00  €

Maksetaan verkkopankissa vuorokauden sisällä ilmoittautumisesta.