Turun yliopisto Avoimen yliopiston Nettiopsu

Avoimen yliopiston Nettiopsu

Kirjaudu Avoimen yliopiston Nettiopsuun. Kirjaudu
×

MA23 Digimarkkinoinnin käytännöt 6 op

MA032032, Markkinointi, Turun kauppakorkeakoulu

**HUOM!** MAY Markkinoinnin perusteet -opintojakso tulee olla suoritettuna ennen tälle jaksolle osallistumista! Katso Edeltävät opinnot -kentästä myös muut opintojaksot, jotka suositellaan suoritettavaksi ennen tätä kurssia. Opintojakso on vastaava kuin aiempi opintojakso MA032062 MA8.

Sisältö

Digitaalisen markkinoinnin menetelmät ja työkalut, pääpaino seuraavilla: Google Analytics Google AdWords Facebook-mainonta Digitaalisen markkinointikampanjan suunnittelu ja toteutus sekä raportointi hyödyntäen yllä mainittuja

Osaamistavoitteet

Opintojakso tutustuttaa opiskelijat digitaalisen markkinoinnin ajankohtaisiin osa-alueisiin ja ohjelmiin. Opintojakson suorittamisen jälkeen opiskelija tuntee digitaalisen markkinoinnin eri menetelmät ja työkalut sekä ymmärtää niiden roolin yrityksen monikanavaisessa markkinointistrategiassa. Hänellä on myös edellytykset suunnitella ja toteuttaa digitaalinen markkinointikampanja ja raportoida sen tulokset.

Opintosuoritukset

- Aktiivinen, pakollinen läsnäolo luennoilla, 25 tuntia - Luentojen pohjalta laadittu oppimispäiväkirja, 5 tuntia - Itsenäinen työskentely, 40 tuntia - Yksilötyö, joka arvioidaan (0-5), 90 tuntia 6 op vastaa noin 160 tunnin työskentelyä.

Opetus

Intensiiviluennot 25 tuntia **Kevätlukukausi 2021, periodi III - III periodin intensiiviopetusviikot (11.1. - 5.3.2021)** Ennen intensiiviluentojen alkua III periodilla 40 h itsenäistä työskentelyä, kurssille hyväksytyt saavat tehtävän sähköpostitse. Opetus järjestetään Turun kauppakorkeakoulun päiväopetuksena. Katso tarkemmat opetusajat [kauppakorkeakoulun opinto-oppaasta](https://opas.peppi.utu.fi/fi/opintojakso/MA032032/3097). Valitse kohta Toteutukset. Intensiiviviikon luennot ja demot 1.-5.3.2021 (vko 9). Opetus järjestetään etäopetuksena (Zoom-palvelun avulla) ilmoitetun aikataulun mukaan. Intensiiviviikon aikana suositellaan keskittymään täysin tähän kurssiin.

Arviointi

0-5

Oppimispäiväkirja - 30% arvosanasta Yksilötyö - 70% arvosanasta

Kirjallisuus

1. Pyyhtiä, Tomi, ym. Digin mitalla: verkkomarkkinoinnin ja -myynnin mittaamisen käsikirja. Mainostajien liitto, 2013. 2. Hakola, Ida; Hiila, Ilona. Strateginen ote verkkoon: tavoita & sitouta sisältöstrategialla. Talentum, 2012. 3. Muu ohjaajien suosittelema kurssimateriaali.

Opettaja

Vastuuhenkilöt Ulla Hakala, Ekaterina Panina.

Toteuttaja

Turun yliopisto, Turku

Yhteyshenkilö

[Koulutuspäällikkö Merja Brunnsberg]( https://www.utu.fi/fi/avoin-yliopisto-opetus/opintoneuvonta-ja-yhteystiedot) [Opintosihteeri Elina Iso-Ilomäki]( https://www.utu.fi/fi/avoin-yliopisto-opetus/opintoneuvonta-ja-yhteystiedot) avoin-tse[at]utu.fi

Ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen on päättynyt.

Opintomaksu

90,00  €

Maksetaan verkkopankissa vuorokauden sisällä ilmoittautumisesta.

Edeltävät opinnot

Pakolliset edeltävät opinnot: MA030001 MAY Markkinoinnin perusteet Suositeltavat edeltävät opinnot: MA11 Markkinoinnin strateginen johtaminen MA22/YR11 Innovaatio- ja tuotejohtaminen MA13 Markkinointiviestintä