Uusi opinto-opas (sisältäen myös opetusohjelmat) lukuvuodelle 2018-2019 sijaitsee osoitteessa https://opas.peppi.utu.fi . Tältä sivustolta löytyvät enää vanhat opinto-oppaat ja opetusohjelmat.

The new study guide (incl. teaching schedules) for academic year 2018-2019 can be found at https://studyguide.utu.fi. This site contains only previous years' guides.

x !
Arkistoitu opetusohjelma 2016–2017
Selaat vanhentunutta opetusohjelmaa. Voimassa olevan opetusohjelman löydät täältä.
KOTK7919 S4.1. Tutkimusseminaari 10 op
Periodit
I Periodi II Periodi II Periodi IV Periodi
Opetuskieli
suomi
Tyyppi
Syventävät opinnot
Kotimainen kirjallisuus
Historian, kulttuurin ja taiteiden tutkimuksen laitos

Osaamistavoitteet

Opiskelija kykenee kiteyttämään kirjallisuustieteellisen tutkimusongelman, hänellä on valmiudet ongelman metodologiseen ratkaisemiseen sekä omien tutkimustulosten selkeään kielelliseen argumentointiin.

Yleiskuvaus

Seminaari johdattaa tutkimuksen tekemisen perusteiden syventävään tuntemukseen. Kirjastokäynnillä perehdytään tutkielmakohtaiseen tiedonhakuun ja saadaan tutkimusaineistojen käytön opastusta.

Seminaarin ensimmäisellä periodilla laaditaan tutkimussuunitelma ja toisella jaksolla laaditaan tutkimussuunnitelman pohjalta seminaariesitelmä (n. 30 s.) Molempiin periodeihin kuuluu toimiminen opponenttina.

Ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen päättyi NettiOpsussa toukokuun lopussa. Opettajalta voi tiedustella mahdollisia vapaita paikkoja.

Vastaava opettaja

Päivi Lappalainen

Opetus

30.8.2016 – 2.3.2017
Seminaari
Pää- ja sivuaineopiskelijat
Ti 30.8.2016 - 11.10.2016 viikoittain klo 10.15-11.45, Seminaarihuone 225
To 1.9.2016 - 13.10.2016 viikoittain klo 10.15-11.45, Seminaarihuone 225
Ti 17.1.2017 - 21.2.2017 viikoittain klo 10.15-11.45, E225
To 19.1.2017 - 23.2.2017 viikoittain klo 10.15-11.45, E225

Arviointi

Numerolla 0-5.

Arviointiperusteet

Aktiivinen osallistuminen seminaarityöskentelyyn tarkoittaa tutustumista kulloinkin käsiteltävään seminaariesitelmään ja sen kohdekirjallisuuteen sekä keskusteluun osallistumista.