Uusi opinto-opas (sisältäen myös opetusohjelmat) lukuvuodelle 2018-2019 sijaitsee osoitteessa https://opas.peppi.utu.fi . Tältä sivustolta löytyvät enää vanhat opinto-oppaat ja opetusohjelmat.

The new study guide (incl. teaching schedules) for academic year 2018-2019 can be found at https://studyguide.utu.fi. This site contains only previous years' guides.

x !
Arkistoitu opetusohjelma 2017–2018
Selaat vanhentunutta opetusohjelmaa. Voimassa olevan opetusohjelman löydät täältä.
MATE5415 Aineenopettajan ohjauskurssi (opettajille) 5 op
Periodit
I Periodi II Periodi II Periodi IV Periodi
Opetuskieli
suomi
Tyyppi
Syventävät opinnot
Käy seuraavien opintojaksojen suoritukseksi
Matematiikan ja tilastotieteen laitos

Yleiskuvaus

Kurssilla suunnitellaan, toteutetaan ja arvioidaan useampi opetustuokio Analyysi 2 -kurssin yhteydessä ensimmäisen vuoden matematiikan opiskelijoille. Analyysin sisällöt pitää osata riittävällä tasolla (pääsääntöisesti vähintään arvosana 3 ensimmäisen vuoden analyysin kursseista).


Kurssi koostuu kahdesta vaiheesta. Käynnistysvaiheessa käydään läpi Collaborative Learning -lähestymistapa matematiikan opetukseen perustuen Malcolm Swanin teokseen Improving learning in mathematics: challenges and strategies sekä jäsennetään loppukurssin eteneminen. Tämän jälkeen osallistujat suunnittelevat ryhmissä vetämiensä tuntien sisällön.


Kommentointivaiheessa ryhmä esittää suunnitelmansa opetus-tuokioksi ja saa siihen kommentteja seminaarimuotoisessa tapaamisessa. Lisäksi tunnilla keskustellaan toteutetuista tunneista. Seminaaritapaamiset ovat tarpeen mukaan perjantaisin 12.1–27.4.2018 klo 13–16.

Kurssi arvostellaan asteikolla 0–5. Arvostelu perustuu osallistumisaktiivisuuteen.


Ilmoittaudu kurssille Nettiopsussa 14.1.2018 mennessä. Kurssin alkutapaaminen on 12.1.2018 klo 13–16.

Vastaava opettaja

Peter Hästö
pealha[ät]utu.fi

Opetus

12.1.2018 –
Luento-opetus
Pe 12.1.2018 - 27.4.2018 viikoittain klo 13.00-16.00, M3, Quantum
Poikkeukset:
2.3.2018 , ei opetusta

Oppimateriaalit

https://www.ncetm.org.uk/files/224/improving_learning_in_mathematicsi.pdf