Uusi opinto-opas (sisältäen myös opetusohjelmat) lukuvuodelle 2018-2019 sijaitsee osoitteessa https://opas.peppi.utu.fi . Tältä sivustolta löytyvät enää vanhat opinto-oppaat ja opetusohjelmat.

The new study guide (incl. teaching schedules) for academic year 2018-2019 can be found at https://studyguide.utu.fi. This site contains only previous years' guides.

x !
Arkistoitu opetusohjelma 2013–2014
Selaat vanhentunutta opetusohjelmaa. Voimassa olevan opetusohjelman löydät täältä.
MUSE1120 Museoiden markkinointi 3 op
Periodit
I Periodi II Periodi II Periodi IV Periodi
Opetuskieli
suomi
Tyyppi
Aineopinnot
Käy seuraavien opintojaksojen suoritukseksi
Museologia
Historian, kulttuurin ja taiteiden tutkimuksen laitos

Yleiskuvaus

Ilmoittautuminen kurssille Sirkkku Pihlmanille (sirkku.pihlman@utu.fi) kurssin Moodle-alueelle liittämistä varten.

luentoajat:

Tiistaina 18.3. klo 14-16 Hovi V105 Arja Lemmetyinen

Keskiviikkona 19.3. klo 14-16 Hovi V105 Arja Lemmetyinen

Tiistaina 1.4. Kulttuuriperinnön elinkaaria ja tulevaisuuksia. Koko päivän seminaari, jonka tarkemmat ajat ja paikat ilmoitetaan myöhemmin.

Kurssi muodostuu seuraavista osista:
1) Ennakkotehtävä (10.3.)
2) Arja Lemmetyisen luennot 18. ja 19.3. 14-16.
3) Seminaaripäivä Kulttuuriperinnön elinkaaria ja tulevaisuuksia 1.4.
4) Kurssitehtävä: Liittyy tuotteistamiseen ja markkinoinnin kehittämiseen (tietty museo, kulttuuriperintökohde tai kulttuuriperintöalan yritystoiminta). Lähtökohtaisesti ryhmätyönä. Voimme järjestää myös palauteistunnon, jossa kurssityöt esitellään ja kommentoidaan. Kurssityön kohde nousee joko 1.4. seminaarin teemoista tai aivan omista kiinnostuksen kohteistanne.
 
Oppikirjana on Ylva French and Sue Ruynard: Marketing and Public Relations for Museums, Galleries, Cultural and Heritage Attractions (2011) (Saatavana elektronisena). Kurssiin liittyy muita kurssitehtävän suorittamista tukevia aineistoja (tulevat Moodle-alueelle).
 

ENNAKKOTEHTÄVÄ 10.3. MENNESSÄ:
Tutustu mainitun oppikirjan 1. osaan ja laadi enintään sivun mittainen kirjoitelma siitä, mikä tarkoitetaan markkinointistrategialla ja mistä asioista aloittaisit sellaisen rakentamisen. Määrittele, oletko kehittämässä markkinointistrategiaa museolle/museoille, kulttuuriperintökohteelle/kohteille vai kulttuuriperintöalan yritystoiminnalle.
Ennakkotehtävä lähetetään 10.3. mennessä osoitteeseen arja.lemmetyinen@utu.fi  

 **********************************************

Suorittaminen arkeologiaan

Koskee vain arkeologian suorituksia, koostuu seuraavista neljästä osasta arkeologiassa:

I  Mikko Härön luento: Kulttuuriympäristöstrategia

Keskiviikkona 29. tammikuuta klo 14-16                    Hovi V105 (Sirkkala)                                       

II  Museoiden markkinointi –luennot Arja Lemmetyinen

Tiistaina        18. maaliskuuta klo 14-16                      Hovi V105  ja
keskiviikkona  19. maaliskuuta klo 14-16                    Hovi V105

III Kulttuuriperinnön elinkaaria ja tulevaisuuksia -seminaari

Tiistaina  1. huhtikuuta  klo 8.30 – 15.45 Turun Linnan Bryggman-sali                             
Koko päivän seminaari, jonka tarkemmat ajat ja paikat ilmoitetaan myöhemmin.

IV Markkinoinnin suunnittelu – ryhmätyö -tehtävä (arkeologiassa oma ryhmä, jonka vetäjänä toimii Kristiina Korkeakoski-Väisänen)       

Ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen kurssille Sirkkku Pihlmanille (sirkku.pihlman@utu.fi) kurssin Moodle-alueelle liittämistä varten.

JOS HALUAT SISÄLLYTTÄÄ KURSSIN ARKEOLOGIAN OPINTOIHIN, ILMOITTAUDU KURSSILLE LÄHETTÄMÄLLÄ SÄHKÖPOSTI OSOITTEESEEN kriskork@utu.fi 24.1. MENNESSÄ.
Arkeologian kiintiö on alustavasti 4 ensimmäiseksi ilmoittautunutta.

Opetus

18.3.2014 – 1.4.2014