Uusi opinto-opas (sisältäen myös opetusohjelmat) lukuvuodelle 2018-2019 sijaitsee osoitteessa https://opas.peppi.utu.fi . Tältä sivustolta löytyvät enää vanhat opinto-oppaat ja opetusohjelmat.

The new study guide (incl. teaching schedules) for academic year 2018-2019 can be found at https://studyguide.utu.fi. This site contains only previous years' guides.

x !
Arkistoitu opetusohjelma 2015–2016
Selaat vanhentunutta opetusohjelmaa. Voimassa olevan opetusohjelman löydät täältä.
MUSE1120 Museoiden markkinointi 3 op
Periodit
I Periodi II Periodi II Periodi IV Periodi
Opetuskieli
suomi
Tyyppi
Aineopinnot
Museologia
Historian, kulttuurin ja taiteiden tutkimuksen laitos

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa tarkastella museon vahvuuksia ja asiakkaiden tarpeita ja millaisin keinoin niitä saadaan kohtaamaan. Hän joutuu pohtimaan, millaisia ovat museolle ominaiset, sen asiantuntijuuteen ja osaamiseen pohjaavat palvelut. Hän osaa kommunikoida museotyön ja kulttuuriperinnön arvoista ja museon osaamisalueesta. Opiskelija osaa tarkastella kriittisesti museon ulkoista ja sisäistä markkinointia ja kulttuuripalveluiden markkinointia laajemminkin. Hän käsittää museot laajasti vastuullisina ja aktiivisina yhteiskunnallisina toimijoina, jotka ovat osana verkostoja, tarvitsevat kumppaneita ja joiden tulee tuntea markkinoinnin mahdollisuudet ja keinot.

Yleiskuvaus

MUSE1120 Museoiden markkinointi 3 op

Luennot 4 t, ennakkotehtävä ja kirjallinen markkinoinnin suunnittelutehtävä ryhmä- tai yksilötyönä.

1.2. klo 10-12 Hovi V105 Arja Lemmetyinen: Kulttuuripalveluiden markkinointi

8.2. klo 10-12 Hovi V105 Arja Lemmetyinen: Kulttuuripalveluiden markkinointi

4.3. klo 9-11 Hovi V105 Arja Lemmetyinen ja Sirkku Pihlman: kurssitöiden esittely- ja palautetilaisuus.

Lisäksi kurssityöhön liittyvä ekskursio tai muu tilaisuus.

 

Oppikirja, myös elektronisena:  Ylva French and Sue Ruynard: Marketing and Public Relations for Museums, Galleries, Cultural and Heritage Attractions (2011)

 

Ennakkotehtävä: Tutustu oppikirjan 1. osaan ja laadi enintään sivun mittainen kirjoitelma siitä, mikä tarkoitetaan markkinointistrategialla ja mistä asioista aloittaisit sellaisen rakentamisen kulttuurikohteeseen. Ennakkotehtävä palautetaan Arja Lemmetyisen luettaviksi Moodleen 27.1. mennessä. Kurssin Moodle-avain on "markkinoi".

Arviointi

Numerolla 0-5.

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan kurssin yhteydessä