Uusi opinto-opas (sisältäen myös opetusohjelmat) lukuvuodelle 2018-2019 sijaitsee osoitteessa https://opas.peppi.utu.fi . Tältä sivustolta löytyvät enää vanhat opinto-oppaat ja opetusohjelmat.

The new study guide (incl. teaching schedules) for academic year 2018-2019 can be found at https://studyguide.utu.fi. This site contains only previous years' guides.

x !
Arkistoitu opetusohjelma 2015–2016
Selaat vanhentunutta opetusohjelmaa. Voimassa olevan opetusohjelman löydät täältä.
KANS1165 TIETEELLISEN ESITTÄMISEN PERUSTEET JA METODOLOGIA 5 op
Periodit
I Periodi II Periodi III Periodi IV Periodi
Opetuskieli
suomi
Tyyppi
Aineopinnot
Käy seuraavien opintojaksojen suoritukseksi
Kansatiede
Historian, kulttuurin ja taiteiden tutkimuksen laitos

Yleiskuvaus

TIETEELLISEN ESITTÄMISEN PERUSTEET JA METODOLOGIA (KANS1165) 5 op

yhteisluennot, useita opettajia

Keskiviikkoisin 28.10.–2.12 klo 12–14 Beta, ICT-talo

Kansatieteen osuus
Yliopistonlehtori Hanneleena Hieta

Torstaisin 19.11., 3.12. ja 17.12. klo 10–12 Virkkunen E104            

 

Opetus

28.10.2015 – 17.12.2015

Arviointi

Numerolla 0-5.

Oppimateriaalit

Ehn, Billy & Löfgren, Orvar: När ingenting särskilt händer. Nya kulturanalyser. (tai englanninkielinen versio The Secred Wrold of Doing Nothing). 2007, 232 s.

Fingerroos, Outi & Kurki, Tuulikki (toim.): Ääniä arkistosta: haastattelut ja tulkinta. SKS 2008, s. 27-106, 109-150.

Frykman, Jonas & Gilje, Nils (red.): Being there: New perspectives on Phenomenology and the Analysis of Culture. Lund: Nordic Academic Press 2003, 195 s.

Hämeenaho, Pilvi & Koskinen-Koivisto, Eerika (toim.): Moniulotteinen etnografia. Helsinki: Ethnos ry 2014. s. 5-108, 235–293, 308–392.

Laaksonen Salla-Maaria, Matikainen Janne & Tikka Minttu (toim.): Otteita verkosta. Verkon ja sosiaalisen median tutkimusmenetelmät. Vastapaino 2013. (Sivut ilmoitetaan kurssilla.)

Pöysä, Jyrki et al. (toim.): Vaeltavat metodit. 2010, s. 5-42, 79–113, 160–233, 331–360.

Korkiakangas, Pirjo et al. (toim.): Polkuja etnologian menetelmiin. Helsinki: Ethnos ry 2005, s. 25–180, 206–262.