Uusi opinto-opas (sisältäen myös opetusohjelmat) lukuvuodelle 2018-2019 sijaitsee osoitteessa https://opas.peppi.utu.fi . Tältä sivustolta löytyvät enää vanhat opinto-oppaat ja opetusohjelmat.

The new study guide (incl. teaching schedules) for academic year 2018-2019 can be found at https://studyguide.utu.fi. This site contains only previous years' guides.

x !
Arkistoitu opetussuunnitelma 2016–2018
Selaamasi opetussuunnitelma ei ole enää voimassa. Tarkista tiedot voimassa olevasta opetussuunnitelmasta.
PYMA0006 PMA2 Service Marketing 6 op
Vastuutaho
Markkinointi, Pori
Vastuuhenkilö
Yliopistotutkija Arja Lemmetyinen
Suunnitellut järjestämisajankohdat
Periodi I II III IV
2016–2017 X
2017–2018 X
Edeltävät opinnot
Suositellaan:

Osaamistavoitteet

After taking the course, students understand the reasons for the rise of the service economies in the Western countries during the last few decades. The students are able to recognize the processes of servitization required for transforming manufacturing firms into the service business and to identify the essential tools through which manufacturers can transform into service providers. In addition, the students are able to apply the concepts of service logic and service management and to use current academic research and business practice both in the team assignments as well as in the exam. Moreover, the students are able to analyze and interpret the nature of the service profit logic and customer-focused outside-in management.

Sisältö

During the course the characteristics of services, service quality and new service development, as well as customer experiences are discussed as vital sources of growth and competitiveness for companies in diverse industries, both in theoretical and practical terms. The course literature offers comprehensive and up-to-date theoretical discussion of the principles of service business logic and the design and development of service offerings. In the practice-based workshops, students are able to apply the theoretical knowledge to real-life business assignments as well as assess other teams' solutions.

Toteutustavat

Opetustapa Paikalla Verkossa
Luento-opetus 10 t 0 t
Ryhmätyöskentely 40 t 0 t
Itsenäinen työskentely 103 t 0 t
Seminaari 6 t 0 t
Harjoitukset 4 t 0 t

Lectures 10 h, Workshop 4 h, Seminar 6 h, Team work 40 h, Independent work 103 h

Vaadittavat opintosuoritukset

Suoritusvaihtoehto 1
Kohderyhmät:
  • Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
  • Muut opiskelijat
  • Tohtoriopiskelijat
  • Vaihto-opiskelijat
Osallistuminen opetukseen
  • englanniksi
Harjoitustyö(t)
  • englanniksi
Kirjallinen tentti
  • englanniksi

Active participation in lectures is highly recommended.

Arviointi ja arviointiperusteet

Numerolla 0-5.
The final grade is based on the exam (50%) and written team assignments (50%).

Suositellut suoritusajankohdat

2nd year, I period

Kirjallisuus/Oppimateriaali

1. Grönroos, Christian (2015) Service Management and Marketing: Managing the Service Profit Logic, 4th Edition. John Wiley & Sons. ISBN: 978-1-118-92144-9

For ALMA students:

2. Di Maria, Eleonora – Grandinetti, R. – Di Bernardo, Barbara (eds) (2012) Exploring Knowledge-Intensive Business Services. Knowledge Management Strategies. Palgrave McMillan, UK. ISBN: 978-1-137-00842-8 eBook. ISBN: 978-0-230-35859 Hardcover.

For all other students:

2. A collection of articles selected by the instructor.

Additional study material

1. Young, Laurie (2008) From products to services: insight and experience from companies which have embraced the service economy. John Wiley & Sons Ltd, The Atrium, Southern Gate, Chichester, West Sussex. ISBN 978-0-470-02668-7,0-470-02668-5.

Lisätietoja

NB: The course book number 2 is specifically chosen for the students of the Master's Degree Programme in Business Competence of Knowledge-Intensive Organizations (Asiantuntijaorganisaatioiden liiketoimintaosaamisen maisteriohjelma), whereas the collection of articles is selected for students from other programs.

Kokonaisuudet, joihin opintojakso kuuluu

Turun kauppakorkeakoulu, Porin yksikkö
Turun kauppakorkeakoulu, Porin yksikkö
Turun kauppakorkeakoulu, Porin yksikkö
Turun kauppakorkeakoulu, Porin yksikkö
Markkinointi sivuaineena (Markkinointi, Pori)
Turun kauppakorkeakoulu, Porin yksikkö
2018–2019
Opintojakso opetusohjelmassa
Opetusohjelma ei ole enää voimassa. Tarkista tiedot voimassa olevasta opetusohjelmasta.
Toteutustietoja ei ole taltioitu.
Turun kauppakorkeakoulu, Porin yksikkö
Kauppatieteiden kandidaatin tutkinto-ohjelma
Asiantuntijaorg. liiketoimintaosaamisen maist.ohj.