Opinto-oppaat

Uusi opinto-opas (sisältäen myös opetusohjelmat) lukuvuodelle 2018-2019 sijaitsee osoitteessa https://opas.peppi.utu.fi . Tältä sivustolta löytyvät enää vanhat opinto-oppaat ja opetusohjelmat.

The new study guide (incl. teaching schedules) for academic year 2018-2019 can be found at https://studyguide.utu.fi. This site contains only previous years' guides.

x !
Arkistoitu opetussuunnitelma 2016–2018
Selaamasi opetussuunnitelma ei ole enää voimassa. Tarkista tiedot voimassa olevasta opetussuunnitelmasta.
Kansainvälisen liiketoiminnan KTM-tutkinto-ohjelma 120 op (alk. vsk. 2014)

Osaamistavoitteet

An International Business (IB) M.Sc. graduate is able to evaluate, combine and apply various international business theories and practices appropriately as well as create new knowledge to the field. S/he is able to solve both theory-related and practical international business problems independently.

The MSc (Econ.&Bus.Adm.) graduates from Turku School of Economics possess expertise to contribute professionally to business and economy in a leading role. They are able to solve business and economic problems with critically selected analytical tools. Our graduates are able to develop well-justified arguments and discuss them constructively both written and orally. They are able work in global and virtual teams. Our graduates have a responsible and forward-looking mindset.

Sisältö

In the IB M.Sc. Programme the students specialize in one of the three focus areas according to their own interests. The alternative focus areas are:
- International Growth and Strategy
- International Marketing
- International Relations

Lisätiedot

We recommend to all IB students that they would also choose a secondary minor in:
- Baltic Sea Studies or
- East Asian Studies or
- Development Studies or
- Business languages


avaa kaikki

Kansainvälisen liiketoiminnan KTM-tutkinto-ohjelma 120 op (alk. vsk. 2014)

Kansainvälisen kasvun ja strategian erikoistumissuunta (International growth and strategy)
Pääaineopinnot 60 op
Sivuainesuositukset 25 op
Suoritettava yksi sivuainekokonaisuus.
Johtaminen ja organisointi sivuaineena 25 op
Suoritettava vähintään 25 op. HUOM! KTK-tutkinto-ohjelman kaikille pakolliset opinnot lasketaan tutkinto-ohjelman laajuuteen (70 op) eikä niitä voi siten enää sisällyttää sivuaineeseen. TuKKK:ssa vuonna 2015 ja aikaisemmin aloittaneilla pää- ja sivuaineopiskelijoilla laajuuteen lasketaan ko. oppiaineen Y-jakso(t). Muiden tiedekuntien opiskelijoilla sivuaine kootaan seuraavista opintojaksoista niin, että vähintään 25 op täyttyy: JO1, JO2, JO3, JO4, JO6 sekä JO13/KV16. Mikäli kurssille hyväksyttävien opiskelijoiden määrää joudutaan rajoittamaan, Turun kauppakorkeakoulun opiskelijat ovat etusijalla kurssille hyväksyttäessä.
Yrittäjyys sivuaineena 25 op
Suoritettava vähintään 25 op. HUOM! KTK-tutkinto-ohjelman kaikille pakolliset opinnot lasketaan tutkinto-ohjelman laajuuteen (70 op) eikä niitä voi siten enää sisällyttää sivuaineeseen. TuKKK:ssa vuonna 2015 ja aikaisemmin aloittaneilla pää- ja sivuaineopiskelijoilla laajuuteen lasketaan ko. oppiaineen Y-jakso(t). Muiden tiedekuntien opiskelijoilla sivuaineen laajuuteen (25 op) ei kuulu pakollisia opintojaksoja, vaan sivuaine koostetaan opiskelijan oman valinnan mukaan ryhmälle "muut opiskelijat" avoimista kursseista.
Kansainvälisen markkinoinnin erikoistumissuunta (International marketing)
Pääaineopinnot 60 op
Pakolliset opinnot 48 ECTS
Sivuainesuositukset 25 op
Markkinointi sivuaineena 25 op
Suoritettava vähintään 25 op. HUOM! Ohjelman pakolliset opintojaksot lasketaan ohjelman laajuuteen (70 op) eikä niitä voi siten enää sisällyttää sivuaineeseen. Vuonna 2015 ja aikaisemmin aloittaneilla pää- ja sivuaineen laajuuteen lasketaan ko. oppiaineen Y-jakso
Perus- ja aineopinnot 25 op
Pakolliset opinnot 5 op
HUOM! Markkinoinnin ja arvoketjujen johtamisen KTK-tutkinto-ohjelman opiskelijalle MA11 lasketaan ohjelman laajuuteen (70 op) eikä sitä voi siten enää sisällyttää sivuaineeseen. Vuonna 2015 ja aikaisemmin aloittaneilla pää- ja sivuaineen laajuuteen lasketaan ko. oppiaineen Y-jakso.
Valinnaiset opinnot 20–25 op
HUOM! Markkinoinnin ja arvoketjujen johtamisen KTK-tutkinto-ohjelman opiskelijalle MJO4 lasketaan ohjelman laajuuteen (70 op) eikä sitä voi siten enää sisällyttää sivuaineeseen.
Monikielisen liikeviestinnän opintokokonaisuus 25 op
Pakollisten opintojaksojen EN13 ja EN15 lisäksi opiskelija valitsee opintoja vähintään kolmen eri kielen alla luetelluista opintojaksoista. Niiden lisäksi opintokokonaisuuteen voi sisällyttää alla mainittuja KV-liiketoiminnan opintojaksoja. Ennen vuotta 2016 aloittaneilla on vain yksi pakollinen opintojakso EN15.
Englannin kieli ja liikeviestintä 3–20 op
Suoritettava EN13 ja EN15. Ennen vuotta 2016 aloittaneilla on vain yksi pakollinen opintojakso EN15.
Ruotsin kieli ja liikeviestintä 0–15 op
RU7 ei ole opetustarjonnassa lv. 2017-2018. RU9 ei ole opetustarjonnassa lv. 2016-2018.
Venäjän kieli ja liikeviestintä 0–25 op
VE4 ja VE5 eivät ole opetustarjonnassa lv 2016-2017.
Kansainvälisten suhteiden erikoistumissuunta (International relations)
Pääaineopinnot 60 op
Pakolliset opinnot 48 ECTS
Sivuainesuositukset 25 op
Taloustiede sivuaineena KTK-/KTM-opiskelijoille 25 op
Suoritettava vähintään 25 op. Suoritettava vähintään 25 op. HUOM! KTK-tutkinto-ohjelman kaikille pakolliset opinnot lasketaan tutkinto-ohjelman laajuuteen (70 op) eikä niitä voi siten enää sisällyttää sivuaineeseen. Vuonna 2015 ja aikaisemmin aloittaneilla pää- ja sivuaineen laajuuteen lasketaan ko. oppiaineen Y-jakso(t).
Aineopinnot 25 op
(vähintään 25 opintopistettä suoritettava sivuainemerkintään)
Kieli- ja viestintäopinnot (KTM-tutkinto) 10 op
KTM-tutkinnon kieli- ja viestintäopinnot (väh. 10 op) koostuvat seuraavista opinnoista: 6 op vieraan kielen opintoja KTK-tutkintoon sisältyvässä vieraassa kielessä 1 tai vieraassa kielessä 2 sekä 4 op vapaavalintaisia opintojaksoja. Kielten alkeisopintoja ei voi sisällyttää pakollisiin kieli- ja viestintäopintoihin.
Vapaasti valittavat opinnot 21 ECTS
Vapaasti valittavia opintoja suoritetaan niin paljon, että tutkinnon vähimmäislaajuus 120 op täyttyy.
Markkinoinnin ja kansainvälisen liiketoiminnan laitos
Opintokokonaisuudet